language Change fpr TIE Fighter and X Wing VS Tie Fighter

Want to edit the game, build your own craft and missions? Here you'll find help, tools, guides and people to discuss with.
Post Reply

language Change fpr TIE Fighter and X Wing VS Tie Fighter

Avarice1987
Cadet 1st Class
Posts: 200
Joined: Fri Oct 16, 2009 9:06 pm

Post by Avarice1987 » Mon Jan 23, 2017 6:20 pm

Hello all.

many Years ago, i had bought TIE Fighter CDRom ( with Expanding Add An, battle 13 ) and the german Versions of X Wing VS Tie and the Add On.

I Like the Overhaul project by Waylon and i told to other German EU Fans who don't know his site.

But My Question is:

The Audio Voice Soudn in the Game are Englih, but in my Old version the Briefing and Mission Flight TExt Massages are in german.

How can i Convert the german text Files to make a Language pack for Waylon with german Text?


In Deutsch:

Hallo zusammen. ich besitze die Alte CD Version von TIE Fighter und X Wing VS TIE + Balance of power.

ich meine mich erinnern zu können, dass die Audi ingame Englisch war, aber die Texte in den breifings und Missionen selbst auf Deutsch.

Meine Frage wäre jetzt: Kann ich mit einem Editor oder etwas ähnlichem auf die Missionen zugreifen um die Funksprüche quasi per Copy/past dann in die Funksprüche der Overhaul projekte setzen? Mir geht es ja nur darum die englischen Texte mit den deutschen zu ersetzen

Spatz69
Recruit
Posts: 2
Joined: Thu Apr 14, 2022 4:39 pm

Post by Spatz69 » Thu Apr 14, 2022 4:46 pm

Hi,
ist zwar schon Jahre alt aber mich würde das auch interessieren!
Ich habe diese ganze Sache hier erst kürzlich entdeckt.
MfG
Spatz

Hi,
It's a few years old, but I'd be interested too!
I only recently discovered this whole thing.
Kind regards
Spatz

Spatz69
Recruit
Posts: 2
Joined: Thu Apr 14, 2022 4:39 pm

Post by Spatz69 » Fri Apr 15, 2022 7:17 am

Ich habe heraus gefunden wie man die Sprache umstellt. Über den "BabuFriksConfigurator" im Verzeichnis "Total Converter".

I figured out how to change the language. Via the BabuFriksConfigurator in the 'Total Converter' directory.

Post Reply